Blogger Templates

sing together

Saturday 12 January 2013

Underestimating people are sucks >.< !!!!

Assalamualaikum...
Hello and hey there... whatsup(hi5)
jumpa lagi kita dalam post baru Fierul.. Kali ni Fierul nak cerita pasal "Underestimating people are sucks". 

Korunk semua mesti pernah kena macam yang Fierul kena kan? Fierul agak mesti korang pernah kena lebih teruk kan??? (erghh memang teruk kan?? >.<)
Sepatutnya kita tak boleh suka-II jer menilai seseorang ni degan sekadar melihat luaran mereka padahal kita sama sekali tak kenal akan orang tu...

Okay la Fierul bagi contoh..., katakanlah kawan or adik korunk dapat tawaran pergi sambung belajar ke kolej,asrama, or else kan??? Then sebab kita ni tak dapat macam mana yang dia dapat or kita ni belum bersedia untuk relakan dia pergi.. pastu kite suka-II jer cakap macam ni:


Abang: "weiyh adik kau boleh ke nak berdikari duduk sorang-II jauh dari family???Aku macam x percaya je kau ni..."
Adik: "alah belum cuba lagi...kau ni sepatut nye kau ni abang aku bagi la moral support, bukan patahkan semangat aku..
Abang: "jangan kau nangis nak balik masa kau kat sana nanti sudah la..heh "
Adik: " aku ke kau yang nangis bila aku tak ada dekat rumah?? (hehe padan muka kena balik)"

Okay tu salah satu contoh underestimate people...Tak patut la kan kita cakap macam tu,kita sepatutnya bagi sokongan dan galakan supaya adik kita or siapa-II pun tak lah patah semangat atau pun nervous bila dia nak pergi nanti. Lagi pun dia pergi untuk belajar, untuk kejar cita-II dia.Bayangkan kalau suatu hari nanti dia berjaya yang gembira siapa? kita jugak kan? yang bangga siapa? kita jugak kan sebab dia tu adik kita.

Macam kes Fierul ni, sama lah macam yang kat atas tu.. Tapi bukan abang or kawan or someone else but ayah Fierul sendiri. Bila dia tahu yang Fierul dapat tawaran tu in a flash dia punya sikap pun berubah, macam nak tak nak je bagi Fierul pergi.Ermm kalau korunk nak tahu kan.., ayah Fierul tu, dalam ramai-II anak dia dengan Fierul la yang dia paling rapat, 
(daddy's daughter>.<that's why dia tak bagi Fierul pergi. Masa adik Fierul masuk asrama tu pun Fierul dengar cerita dia menangis.., ini kan pulak Fierul anak yang paling rapat dengan dia memang akan rindu-rinduan la ayah tu nanti (he5 :P)

Sebenarnya Fierul dah lama tunggu saat-II ni.Fierul nak buktikan dekat ayah yang Fierul dapat buat ayah bangga, bukan angah (adik Fierul)je yang boleh banggakan ayah.., and along(Fierul) janji dengan ayah along akan balik dengan keputusan yang membanggakan ayah..

So okay lah moral f the story is, "don't judge a book, by its cover" okayy.. Itu je yang Fierul nak cakap, apa-II pun ceriakan hari anda dengan senyuman dah berusaha lah untuk capai kejayaan.. salam sayang dari Fierul Assalamualaikum.
Byeyeom >.<

No comments:

Post a Comment